14. august 2013

Æseldyret

Min søster har altid været helt vild med Æseldyret fra Peter Plys. Så da hun for en måneds tid siden afsluttede sin bachelor, synes jeg, at hun skulle have et hjemme-hæklet æseldyr. Det er jo altid godt at holde lidt fast i de barnlige værdier :) Opskriften er købt hos Etsy og kan findes her, for blot 33 kr. Jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt opskriften helt. Istedet for at klippe både øjne og indersiden af ørerne ud i filt, har jeg valgt også at hækle de dele. Derudover har jeg freestylet en del på både snuden, som jeg har hæklet ud i ét (i stedet for, som opskriften anbefaler, at sy den lyserøde snude på efter hele hovedet er hæklet i et stykke) og på længden af kroppen, som jeg synes blev lige lidt for kort. Jeg har også valgt at sy hovedet direkte på kroppen - uden et halsstykke, da jeg synes det så bedre ud. Men det er jo smag og behag. Min søster blev i hvert fald rigtig glad for den :)  


 


 

4 kommentarer:

  1. i hvilken runde skiftede du så til det lyserøde garn da du lavede snuden? Jeg er igang med at lave et æseldyr nu og synes at din version hvor hoved og snude er hæklet ud i et er rigtig sød - kan dog ikke lige se hvornår man så skal skifte farve i garnet?

    SvarSlet
  2. Hej Louise,

    Tak for din kommentar - som er den første på bloggen :) Jeg startede nedefra med den lyserøde og hæklede 15 rækker op, hvor jeg sluttede af med at have 49 fm og hæklede resten af hoved (den blå del) på. Den blå del improviserede jeg ret meget, så det passede i vinkelen til kroppen. Jeg kan desværre ikke helt huske hvor mange masker jeg tog ind pr omgang, men jeg tog kun ind på undersiden af hovedet. Jeg håber det kan hjælpe dig lidt.

    /Miriam

    SvarSlet
  3. Hi..

    jeg ville høre om man evt. kunne bestille en hos dig, og hvad den ville koste... Jeg kender ikke nogen der kan hækle og jeg kan heller ikke finde ud af det.

    Kh Mariah
    Svar gerne på
    mariah_thykjaer@hotmail.com

    SvarSlet
  4. Hvor er den sød! Hvordan har du hæklet ørerne?

    Mvh Cecilie

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Antal skønne klik: