4. september 2013

Nye filtede futter til den lille

For et halvt år siden lærte jeg (til en 60 års familiefødselsdag kl halv ét om natten) at strikke af min total seje og strikkeglade sviger-faster. Jeg er ved at øve mig og har fået kraeret disse sutsko til den lille. Selvom de ikke ser lige store ud på billedet - så er de det altså! :) Jeg har brugt denne opskrift fra Drops Garnstudio. Futterne er størrelse 2 år og passer allerede lille L rigtig godt (selvom hun kun snart er halvandet). Jeg kom i første omgang til at strikke dem i merino superwash garn - det kan IKKE anbefales (med mindre... at man som jeg, er ved at øve sig på at strikke og derfor får lidt mere rutine ved at gøre det om igen)! Men så har jeg da lært hvad superwash betyder på den hårde måde. På undersiden har jeg smurt lidt latex på, så de er lidt mere skridsikre. Et hyggeligt lille efterårsprojekt.     


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Antal skønne klik: